Tuesday, March 16, 2010

Bagaiamana mengurus MEMORI SILAM dalam perkahwinan?



"Dalam hati ada taman...dengan EFT :)"

Bismillah…

Kebetulan sudah mengupas tips ringkas berkaitan perkahwinan sambung sedikitlah…Haa isu pasti ramai yang melalui apatah lagi dalam konteks kehidupan berumahtangga. Bak kata bidalan ’sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri”, betul tak?

Sebuah perkahwinan seharusnya berpaksikan mencari KEREDHAAN ALLAH…dalam konteks ini kedua-dua pasanganlaa! Ada ketikanya disebabkan tekanan, komitmen kehidupan kerjaya, ujian dan cobaan mungkin akan membuatkan diri ‘ilang ingatan’ seketika…ini yang kadang mungkin ‘tekanan @ stress’ yang dialami ….jerebu dalam kepala yang menyesakkan fikiran disepahkan kepada orang lain dan yang sedihnya seringkali juga insan-insan yang disayangi! Inilaa terjadi dewasa ini…anak jadi mangsa, isteri jadi mangsa dan tak kurang juga kes-kes terpencil mungkin ada suami yang menjadi mangsa. Sabar sabar juga tapi dalam berhadapan dengan cabaran menuntut STRATEGY betul tak? Haa dekat strategy inilah yang menuntut ilmu…nak menuntut ilmu perlulaa pergi kepada yang ada ilmu tentang perihal tersebut ibarat nak membetulkan rumah yang bocor kena cari kontraktor bukannya mekanik…cam ghitulaa insyaAllah barulah masalah tersebut boleh diselesaiakan dengan sempurna.

Sebagaimana yang ulas di awal tadi mungkin faktor, tekanan, kurangnya ilmu, pengaruh didikan , latar belakang …tidak dapat dinafikan boleh menjadi penyumbang kepada konflik yang berlaku dalam rumahtangga. Kesan daripada konflik, ego yang tinggi, sikap kurang bertanggungjawab dan personaliti yang terbentuk sejak dari lahir tadi boleh sahaja menjadi pemangkin krisis rumahtangga. Lari daripada masalah…menipu, tidak jujur, curang, penderaan psikologi dan fizikal…masalah hutang, kurang sensitif apatah menghargai adakalanya boleh menjadi luka-luka yang meninggalkan kesan yang mendalam dalam diri pasangan.

Selalu dok baca…dengar to FORGIVE Yes..I can gorgive him but to forget defanately NO…not at this moment!!!It’s pain…kesakitan yang dalam…dengan segala pengorbanan, kesetiaan dan macam-macam yang I dah bagi…sanggup dia melakukan perkara yang macamtu…mana akal fikirnya? I takkan lupa…Haa inilah adalah antara skrip-skrip yang biasa didengarkan…inilah yang kadangnya membuatkan makin lama hubungan suami isteri menjadi hambar, pudar, sepi, dingin dan beku, macam mana NAK BUATnie? Nak dibuang sayang nak ditelan …abis takkan 20 tahun…30 tahun lagi nak hidup macamnie…

PENAWAR...
Haa…ada JAWAPANNYA!!!Allah…banyakkan bersujud, banyakkan berdoa…insyaAllah Allah akan ketemukan PENAWARNYA. Dan jangan terkejut juga jika saya katakan SAYA ADA PENAWARNYA…maksud saya SAYA ADA JALAN PENYELESAIAN itu…haa itulah dianya KEHEBATAN ILMU ALLAH yang namanya kaunseling perkahwinan dan EFT @ EMotional Freedom Technique. Alhamdulillah saya telah menyaksikan banyak KEAJAIBAN kes-kes yang sebegini…suami terjebak dengan org ketiga kini insaf cuba membetulkan kesilapan semalam, dibelenggu rasa kesal, sedih dan bersalah, keliru, isteri yang curang…suami yang curang dan macam-macam lagi ujian kehidupan…alhamdulillah TIADA YANG MUSTAHIL sesungguhnya…untuk kembali harmoni, sejahtera dan bahagia dengan SYARAT…”INDIVIDU TERSEBUT MEMILIH UNTUK TERUS KEKAL BAHAGIA DALAM MENGHARUNGI KEHIDUPAN BERUMAHTANGGA…KITA TIDAK BOLEH MENGUBAH ORANG LAIN TETAPI APA YANG KITA BOLEH LAKUKAN KITA MENJADI AGEN PERUBAHAN KEPADA IKLIM RUMAHTANGGA TADI…begitulah kehidupan kita yang BERHAK memilihnya…sama ada ingin terus berjuang, mengalah dan sbgnya!


MORAL OF THE STORY…

Forgive one another. Don’t hang on to past baggage and past hurts. Be willing to let go and to move forward with your lives…insyaAllah with EFT you’ll be amaze…inilah RAHMAT Allah sesungguhnya tiada yang mustahil andai DIA mengizinkan hamba yang dikasihiNYA mengecapi kembali NIKMAT bahagia, sejahtera, harmoni , ketenangan…dan JANGAN TERKEJUT !!! Jika 10 tahun lalu , jika 3 bulan lalu, jika 5 tahun lalu senyum anda hambar dan tidak berseri hanya kepalsuan menggaburi mata insan lain tetapi dengan KEAJAIBAN dan RAHMAT ILAHI ini…yang namanya EFT ‘SENYUMAN itu” bakal melirik senyum penuh JUJUR,tulus, penuh indah…penuh makna ibarat mekarnya hati yang berbunga…macam pengantin baru!!! Malah bukan itu sahaja hatikan berbunga kembali…ibarat dalam hati ada taman, gitu! Berbunga riang, berbunga indah dan harmoni dan mengasyikkan…~ ini bukannya ILHAM rasa saya inilah antara KEJUJURAN HATI komentar dari klien sendiri. Emmkan BESTtu…Rahmat Allah! Itulaa kehebatan Allah yang diterjemahkan menerusi hamparan rahmatNYA yang dinamakan EFT…


Khidmat Kaunseling kini lebih mudah hanya di hujung jari bersama saya, ingin menikmati rahmat Ilahi dengan EFT…sila muat turun BORANG di http://anizanwar.com dan lengkapkan Inventori Profail Klien untuk temujanji kaunseling dan emailkan kembali ke nurqudrah786@gmail.com , walau dimana anda berada mudah-mudahan kita dipertemukan…insyaAllah!

Heal Life, LIVE life...insyaAllah maginificient RAHMAT will come to you!

Salam RahmaT!
Aniz Hj Anwar...Love life...Live Life...Mmmm! Yummy Fummy =)

No comments: