Friday, August 7, 2009

Nisfu Syaaban....Catatan Seorang Teman

SYUKUR PADAMU YA ALLAH...

Hari ini genap 15 syaaban ...

Di keheningan malam...aku termenung berseorangan..Diam tak diam rupanya dah semakin "matang " aku nie..Setelah pelbagai onak dan duri ,dugaan dan ujian mendatang ..alhamdulillah ku tabah dan ku masih teguh dan kekal berdiri di sini mengahrungi hidup-hidup yang tidak kita ketahui tenang atau di timpa arus yang deras lalu hanyut atau tenggelan ke dasar.
Entah mengapa aku ter panggil untuk menulis pada malam ini.Tetapi kita sebagai manusia kadang-kadang leka atau alpa dengan keduniaan hingga tak kenal siapa PENCIPTA yang sebenar.Bukan nak berlagak baik .tetapi selagi kta dinamakan manusia pasti kta takkan terlepas dari melakukan kesilapan .Selagi pintu taubat masih terbuka selagi itulah taubat dan dosa-dosa kta diampunkan tuhan.

Sekadar mengingatkan diri sendiri.Setiap kejadian tuhan dan ujian memberi hikmah yang tersendiri.

Ampun ni lah dosa-dosa hamba mu yang hina dan kecil ini dimata mu ya allah ,jangan engkau palingkan ku dari syariat mu ya allah..teguhkan lah iman ku ,saudara darah daging ku, insan yang disayangi dan insan yang menyayangi mu , sahabta2 ku ketika aku berada dalam keadaan susah dan senang ,serta muslimin dan muslimat.

Pada ketika ini syukur ku pada mu ya Allah aku masih bernafas di alam ini.syukur ku padamu ya allah kerana memberi rezeki padaku,
syukur ku pada mu ya allah kerana memberi kekuatan pada diri ini dalam menepuh hidup ku yang kosong hingga hidup yang penuh makna
syukur ku pada mu ya allah dipertemukan dengan orang yang tepat dalam membangkitkan aku dari kesedihan dan kelemahan ,
syukurku pada mu ya allah kerana memisahkan ku daripada perkara yang kusangka kan baik untukku padahal ianya yang terburuk untukku,
syukurku pada mu ya allah kerana dengan kuasa mu lah aku dipertemukan dengan hamba mu yang terbaik untukku,hamba mu yang tahu menghargai diriku..ku bermohon dan berdoa agar pertemuan ini kekal ke akhir hayatku ya allah..
syukurku pada mu ya allah kerana aku di kurniakan keluarga yang memahami dan meyokong ku bangun dan jatuh ku ya allah

aku ber syukur ke hadrat m Ya Allah .tanpa izin mu takkan ku masih terus bernafas di atas muka bumi ini ya allah


Sekadar renungan untuk diri ku sendir dan juga tanda penghargaan ku kepada semua yang bersama--sama susah dan senag ku selama ini .

SESUNGGUHNYA HIKMAH DARI ALLAH ITU DATANG BERPERINGKAT- PERINGKAT SEBAGAI MANUSIA KITA HARUS BERSABAR DAN MENIKMATI NYA SELAGI DIBERI PELUANG..

Amin ..amin ya rabbal a'llamin


P/S : Terima kasih Ya Allah kerana mempertemukan kami...Terima kasih Ya Allah kerana MENJAWAB DOA kami...KASIH & PERHATIANMU MELENGKAPI CINTA INI...KEKALKAN KAMI DALAM NIKMAT & HIKMAHMU YA ALLAH...JADIKAN KAMI HAMBAMU YANG MENSYUKURI PEMBERIANMU...MENTAATI PERINTAHMU...MENGINGATIMU SELALU & MENJAUHI LARANGANMU...Terima kasih sekali lagi Ya Allah atas ukhwah ini...!

No comments: