Saturday, February 27, 2010

Salam Maulidur Rasul & Aspirasi




Glitter Text @ Glitterfy.com

Bismillah...


Selawat dan salam buat NUR penyuluh alam, Nabi Muhammad saw beserta keluarga dan para sahabatNYA...Salam Maulidur Rasul buat para sahabat yang dikasihi "Semoga Al-Qur'an dan Sunnah menjadi aturcara hidup kita...Jadikanlah kami sebagai hamba Allah yang mentaati perintahMU, memuliakan junjungan RasulMU dan menghindari laranganMU. Jadikanlah kami Ya Allah hambaMU yang mensyukuri pemberianMU, mengingatiMU selalu dan memperelokan ibadah kami kepadaMU Ya Allah...Jadikanlah Ya Allah setiap denyut nadi kami, hidup dan mati untuk memburu pengiktirafan & keredhaanMU...Kurniakanlah kejayaan, kebahagiaan, kesejahteraan , keimanan, ketaqwaan , kemuliaan dan kekayaan juga keberkatan dalam limpahan RAHMAT & KASIH SAYANGMU di dunia dan di akhirat buat kami juga para Muslimin dan Muslimat yang dikasihi sekalian...Amin...Amin Ya Rabbal Alamin...


Bertemu lagi para sahabat semua...begitulah fitrah kehidupan insan yang tidak dapat lari daripada KEBERGANTUNGAN & HARAPAN pada YANG MAHA AGUNG...Allah swt! Setiap yang hidup pasti akan diuji namun hati yang DEKAT & HAMPIR denganNYA pasti akan merasa indah, pasti akan merasa asyik, TENANG dan terhibur dengan jutaan rahmat dan bantuan Allah khususnya dalam mengharungi cabaran. Sesungguhnya tiada siapa yang hebat antara kita apa yang kita NIKMATI adalah pinjaman daripada Allah...setiap kelebihan mahupun kekurangan yang hadir adalah SUATU KEINDAHAN untuk di nikmati bersama ...UNTUK KITA SALING LENGKAP-MELENGKAPI antara sama lain tanpa mengira pangkat, darjat, harta, ras mahupun gender. Begitulah juga dalam konteks KEHIDUPAN BERUMAHTANGGA, adakalanya pergeseran berlaku, salah faham, konflik mahupun ujian melanda ada HIKMAH untuk dipelajari!

Kebahagiaan itu MILIK ALLAH maka untuk memiliki kebahagian itu menangilah HATI PEMILIK KEBAHAGIAAN itu! Saya yakin dan percaya kalian pasti akan meraihnya walau saat ini kalian sedang diuji...ganjaran sabar dan ikhlas pasti buahnya harum dan manis untuk dinikmati!InsyaAllah MASA bakal menjadi PENAWAR buat segalanya...Percayalah akan JANJI ALLAH ini! Meminjam kata-kata sahabat saya Salina TEGURAN Allah dalam bentuk ujian, masalah dan musibah adalah tanda kasih Allah pada hambaNYA agar TIDAK terus leka, lena dan alpa dalam kemurkaan Allah.


Merupakan RAHMAT sebenarnya!Pembuka KEINDAHAN perjalanan baru yang lebih indah, penuh murni dan BERMAKNA! Dengan syarat sebagai individu KITA YANG MEMILIH untuk membenarkan diri ini untuk meraih RAHMAT Allah...memperbetulkan kesilapan lalu...memperkemaskan kelemahan yang hadir atas platform PENGIKTIRAFAN & REDHA bukan semata-mata pengiktirafan dan perhatian manusia mahupun insan-insan signifikan di sekeliling kita sama ada kerana suami, isteri, ibubapa, teman, masyarakat dan sebagainya. LETAKKAN PAKSI IKHLAS MEMPERBAIKI KOREKSI DIRI KERANA ALLAH ~ lambang SYUKUR atas anugerah, nikmat dan amanah Allah dalam kehidupan.


Islam itu sejahtera...Islam itu membawa maksud AMAN...aman dalam konteks diri sendiri dan orang lain. Kita tidak seharusnya tega mengguris sendu insan lain, menyakiti insan lain dalam mencipta kebahagiaan mahupun kejayaan diri kita apatah lagi insan-insan tersebut adalah mereka yang hampir dengan kita...insan yang seharusnya kita sayangi dan hargai kehadiran mereka dalam hidup kita. Menzalimi insan lain, menidakkan HAK & AMANAH yang harus diberikan sama maknanya kita menganiayai kehidupan kita sendiri....MR TAN yang bertanduk and the ministry memang sukerlaa kalau kita tewas dan alpa disitu kerana mereka telah berjaya dalam MISI muslihat menghuru-harakan manusia!


Maka JANGAN TERUS-TERUSAN MEMBENARKAN DIRI DIMANUPULASI OLEH KEMENTERIAN MR TAN INI natijahnya huru-hara di dunia haru biru di akhirat ...Nauzubillahminzalik! Haa DIRI SENDIRI dan juga untuk insan-insan yang DISAYANGI jangan dilupa DOAKAN...MOHON pada Allah utk kebaikan, kesejahteraan dan KEREDHAAN Allah buat semua, insyaallah bila Allah redha Allah sayang kehidupan kita akan lebih terasa keindahan, rahmat dan sangat bermakna!(Hee PESANAN PENAJA ini ditujukan untuk peringatan diri sendiri dan para sahabat yang dikasihi sekalian agar sama-sama kita tidak terlepas untuk menikmati hikmah & RAHMAT yang Allah anugerahkan dalam kehidupan...sama-sama kita ingat-memperingati!)


P/S : Dapatkan tips, inspirasi dan ikhtibar kehidupan perkahwinan, keluarga, stress juga motivasi dengan MENDAFTAR di http://anizanwar.com "LOVE LIFE ~ LIVE LIFE...STOP STRESSING START LIVING!!"



Khidmat Konsultasi Kaunseling kini lebih mudah hanya di hujung jari shj...Heal Life, LIVE Life!!!Life can be a MAGNIFICIENT Rahmat insyaallah with my online counselling clinic. Sebarang pertanyaan dan temujanji sila
Glitter Text @ Glitterfy.com

Jumpa nanti untuk perkongsian indah penuh murni penuh rahmat, insyaallah!



Take Care!


Salam Maulidur Rasul!


Aniz Hj. Anwar
Kaunselor/ Therapist
Pengamal EFT
HP: 012.391.5362

Dapatkan hadiah EKSKLUSIF - RAHSIA AURA - Personaliti dan
Signal Tubuh, di http://anizanwar.com - percuma!

Kenali diri - bangkit potensi diri...Personal Life Coaching di
http://kliniksukses.anizanwar.com

Daftar dan dapatkan inspirasi langsing di http://anizanwar.com/jomlangsing

No comments: