Wednesday, December 16, 2009

Salam Maal Hijriyah 1431...




Salam semua…

Pantas masa beredar…diam tak diam kini TAHUN BARU tiba lagi. Apa RESOLUSI AZAM sempena Maal Hijrah tahun ini? Azam tahun lepas dah tercapai? Apapun jangan khuatir…jika ada yang masih belum diizinkan Ilahi tidak usah bersedih. YAKIN & PERCAYALAH sesungguhnya Allah lebih tahu apa YANG TERBAIK untuk hambaNYA.Dan percayalah setiap yang pahit itu pasti manis & harumnya akan menyusul, ini bukan saya yang berkata tetapi JANJI ALLAH!

Maka TERUSKANLAH merayu, meminta YANG TERBAIK untuk kehidupan yang dilewati, insyaAllah yang datang juga nanti pasti YANG TERBAIK juga! Jangan eksyen dengan Allah…rugik nanti pening lalat dibuatnya…Hee pening lalat takpe juga boleh jumpa saya, insyaAllah saya boleh “HEAL”kan dengan EFT ~ tak perlu bersemuka ONLINE pun boleh!

SESI KAUNSELING & THERAPHY KINI LEBIH MUDAH BERSAMA KLINIK SUKSES…My Blissful Journey Of Life…I LOVE! ~ http://www.anizanwar.com``

The “JOY” of sharing…kongsikan RAHMAT Allah dengan berkat ilmu, pengalaman serta penerokaan yang dipinjamkan…mudah-mudahan sama-sama kita dapat MERAIH KASIH DAN PERHATIAN ALLAH ~ SEJAHTERA DI DUNIA BEREHAT DENGAN TENANG DI AKHIRAT nanti…Amin..InsyaAllah.

Semoga kedatangan Maal Hijrah pada tahun ini akan membuka seribu rahmat dan penerokaan kehidupan yang lebih indah dan bermakna untuk perjalanan yang bakal ditempuhi. Namanya kita manusia kita takkan lepas daripada cabaran dan ujian Ilahi…ibarat mencari emas suhu kepanasan yang tinggi diperlukan untuk melihat ketulenan emas itu begitu jugalah metaphor kehidupan kita ini ~ diuji Allah untuk melihat KEASLIAN & KETULENAN kita , di mana selayaknya kita tempatkan. Dan jangan lupa juga STRESS juga BAGUS sebenarnya dengan ada faktor tekanan barulah happening…thrill hidup bahkan ada DAYA TOLAKAN yang membawa kita ke TERUS ke hadapan dan menikmati kehidupan YANG LEBIH INDAH sebenarnya! Tak percaya…cuba reflekskan pengalaman di sekitar para sahabat mungkin ada yang pernah putus cinta, gara-gara putus cinta dikhianati tetapi kini telahpun bertemu dengan suami sekarang, gara-gara musibah penyakit yang dilalui kini kenal erti kasih sayang ibubapa mahupun adik-beradik serta saudara mara, gara-gara gagal temuduga kini menyambung pelajaran hee sayalaatu tapi dah tinggal HARI INI DALAM SEJARAH…dan HARI INI gara-gara ujian namanya PENGALAMAN/ MEMORI kita telahpun menikmati HIKMAH, MANIS, INDAH & HARUMNYA perjuangan melalui keperitan, pahit maung, suka duka “HADIAH ALLAH” itu…

Sesungguhnya Allah itu ADILkan? Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih…Maha Penyayang…Maha Pengampun…so why losing hope???Miracles happen everyday! Jika Allah boleh mentadbir alam ini dengan begitu indah, teliti dan teratur sekali takkan DIA tidak bisa menguruskan satu isu kecil dalam diri hambaNYA so all we have has to do is keep on asking!

Bytheway MIRACLES not only happen everyday but is also every second…every minutes ..every hour in our life!Never perasan one haa …cuba Allah suruh jantungtu mogok sebentar hemm…haru-biru harus hee naik BIRU dibuatnya…gara-gara kurang oksigen. So sama-samalah kita syukuri nikmat Allah untuk setiap detik, setiap saat dalam kehidupan ini…Remember dalam siri yang lepas…KUASA DOA dan kali ini MAAL HIJRAH…jangan lupa mendoakan PENGHIJRAHAN YANG MURNI atas platform Allah untuk insan-insan yang di sayang! InsyaAllah kehidupan pasti akan lebih manis dan indah!Tak percaya cubalah…betapa MAGNIFICIENT @ AJAIBNYA peranan doa dalam kehidupan…yang terpisah bersua kembali, yang berdendam, iri, benci, marah bertaut kasih kembali, yang gagal kini BERJAYA, yang sedih kini GEMBIRA…kan hebattu kuasa doa so JANGAN SIA-SIAKAN “SENJATA” @ PENAWAR ini mudah-mudahan kehidupan akan lebih harmoni, sejahtera dalam REDHA ILAHI!

May Allah bless us with further GREAT IMAN, HEALTH, HAPPINESS & WEALTH! And of course LIFE with full of RAHMAH & BERAKAH ahead…I LOVE!!!Ameen...InsyaAllah

Love & Peace....
Aniz Hj Anwar
D’ ONLINE Therapist ~ http://www.anizanwar.com

No comments: